tirsdag 20. april 2010

SETTEKASSE I NY DRAKT

Hvem husker vel ikke barndommens settekasse i furu "dynket" med alskens søte og mindre søte figurer??
Jeg hadde hvertfall en, og hvis jeg tenker etter, tror jeg den fortsatt er i kjelleren hos moren min..
Nå ser jeg i interiørblader og butikker at settekassen er på full fart inn igjen, men hva kan den brukes til?? Jeg har liten lyst til å blåse støv av figurene som funket den gangen, men ser at den kan bli et søtt blikkfang med de rette tingene. Har dere noen forslag? Med litt hvitmaling, en sjablong og litt sandpapir får settekassen et helt annet uttrykk, kanskje den får hedersplassen i lysthuset?!

Foto:Jeanne darc Living

Jeg er litt tufs og forkjølet, så nå blir det sofaen på meg:)
Ha en fin-fin kveld alle sammen!!

7 kommentarer:

  1. heisan - eg har fingerbøl i mine settekasser
    smil fra monika

    SvarSlett
  2. Ja, settekasser kan jo faktisk bli veldig fine, den på bildet var jo veldig flott da! Ser ut som om den er litt ekstra dyp også. Vi har en liggende her som skal males hvit, den skal eldstejenten bruke til å sette sminke og parfymer i. Jeg har et håp om at det lille jentebadet på loftet skal bli veldig ryddig og organisert bar esettekassen kommer opp på veggen;-)

    Skjønne hjerter under!

    Kos tirsdagskveld!

    SvarSlett
  3. Jeg ergrer meg noe vanvittig for at jeg ikke tok vare på mine,hadde to ,brune...knallfine..
    God bedring!
    klemmer♥

    SvarSlett
  4. Jeg har troen på å ha den som smykke/øredobb oppbevaring jeg kanskje? Ellers ting og tang en jente trenger på et bad ja, slik som også fru andersen nevnte! :) Blir litt for lite og pøtete for å henge på veggen og putte ting i for min del tror jeg?

    Så en meget fornøyd dame på loppis i helgen som hadde fått kloa i en flott kasse iallfall;)
    Tror jeg hadde en jeg også da jeg var liten. Hvor er den mon tro?

    Klem

    SvarSlett
  5. Tror jeg ville hatt minst mulig i den! Fin som den er bare til pynt! Men noen få pyntegjenstander/blonder/små stearinlys osv i noen få rom. ;-)

    God bedring!

    SvarSlett
  6. Ååå,..settekasser er så søte:) Jeg elsker sånne små firgurer, så jeg skulle gjerne hatt en settehylle å sette de i:)

    SvarSlett
  7. Heisan :O)

    Dette var en kjempe ideè :O)
    Du er flink til å få det til :O)
    Ønkser deg en herlig dag :O)

    VH Lisa

    SvarSlett