mandag 28. februar 2011

Hortensia-favoritt!

Hortensia er en av mine absolutt favoritter når deg gjelder stueplanter! Akkurat nå er det sart rosa som står i vinduskarmen, men hvite og blå er også helt nydelige...Hortensiaen kommer opprinnelig fra det nord-østlige Asia, Nord Amerika og Sør-Amerika, og her i Norge brukes den både i hage og som stueplante. Den trenger mye vann, men ikke for mye, altså ikke helt lett å stelle..Enn så lenge holder hvertfall mine stand:)


Ønsker alle en super mandag!

Klem Camilla

3 kommentarer:

  1. Ja de er skjønne! Et tips er å la de få litt ekstra vann\ luftfuktighet, ved å la planter som disse stå på ein bit grønn oasis som holdes fuktig. (leka-kuler, kan også brukes). Gratulerer med ditt jubileum forresten! Storkoser meg med bloggen din.

    Ha ein fin søndag! Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Takk for oasis-tipset, Mira! Supersmart!!:)

    SvarSlett
  3. Nydelige er de ♥ Jeg har kjøpt meg en jeg og, en hvit... Er veldig lenge siden jeg har hatt denne typen, klarer bare ikke og holde liv i den!
    Men jeg prøver igjen, nå har den faktisk stått i over en uke, og er faktisk like hvit og fin;))

    Ha en fortsatt fin dag!

    Klem Line

    SvarSlett