torsdag 8. mars 2012

Lenestol - makeover

Den gamle lenestolen jeg arvet av min grandtante passet ikke så godt inn hos meg stilmessig, og løsningen ble til slutt å male stoffet. Ja, dere leste riktig...Jeg brukte akrylmaling for vegg, la på godt med maling, og lot den tørke lenge! Treverket ellers malte jeg med Lady Interiørmaling, superblank i fargen Dempet sort.




Her har det kommet 10 cm snø i natt, og det liker jeg dårlig:( Da er det kanskje like greit å måtte være inne med syk liten gutt...

Ha en flott dag da, dere!!

Klem Camilla

17 kommentarer:

  1. For en smart idè, den tar jeg til meg altså om det skulle bli bruk for det.....

    Håper gutten din blir frisk fort, ha en fin dag i snøværet.

    SvarSlett
  2. Wow! Dette ble jo super-flott, Camilla! Hvilken farge var det på stolen tidligere?

    ,,, hrmft! Snør her også i dag;)) Man kan lage snøengler på plenen! hihi

    Ha en torsdag! Kos deg hjemme lillegutt!

    KLEM KLEM
    ANETTE

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anette! Stolen var oransje og grønn med store blomster...ikke akkurat tidsriktig..;)

      Slett
  3. Hei, så fin stolen ble :-)

    SvarSlett
  4. Stolen ser fantastisk ut. Har aldri hørt at man kan male stoffet. Spennende!
    Artig å ha arvegods i huset.

    Ønsker deg en strålende dag!

    SvarSlett
  5. Stolen var jo kjempekul! Har heller aldri hørt om å male stoffet, spent på hvordan det holder seg. Vil det ikke sprekke? Eller er det spesialmaling?
    Ble uansett kjempefint da.
    Vinter her også, men det må man vel regne med i mars...
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Kjempefin stol. Visste ikke at det gikk ann å male på stoff.... Lurer også på hvordan det holder seg.... Uansett: Lekker var den!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Knallfin stol :)
    Ønsker deg en herlig torsdag ♥
    Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette

    SvarSlett
  8. Fantastisk! Så kult å male en stol...Den ideen hadde jeg nok aldri klart å tenke ut selv;) Sitter det da?
    Hylla og tv benken din ble også kjempefine =)
    Ha en fin fin dag!
    Klem Line

    SvarSlett
  9. Stolen er jo kjempe stilig ♥

    Her har det også kommet snø..... Men jeg vil ha vår :) NÅ!

    SvarSlett
  10. Heisan :)

    Kjempefin stol altså! - Me like - Fine bilder også! Takk for at du deler :)

    Ha en superfin dag

    -Klem Kjersti-

    SvarSlett
  11. Sååååå stilig, Camilla ♥ utrolig stilig
    å male stoffet da! - og jeg elsker disse
    stolene, knalltøffe :))) Ha en fin kveld
    videre, klem fra Mette

    SvarSlett
  12. Så flott stolen ble!! Så lurt å male stoffet.
    jeg er utrolig på hvordan stoffet føles? Tror du det kommer til å holde?
    Jeg har en nesten lik stol som må trekkes om, men hvis det fungerer å male så er jo det en enklere løsning :-)
    Klem

    SvarSlett
  13. Jøss, det var jo en veldig smart løsning. Men hvordan oppfører stoffet seg etter at det ble malt? Jeg trodde kanskje det ville bli veldig stivt og sprekke når stoffet ble brukt? Stolen ble iallefall kjæmpe flott, og hvis dette fungerer - skal jeg sannelig til å male litt mer her ja ;o)
    Ønsker deg en fantastisk helg!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  14. Hey , og rigtig god søndag. Hyggelig blog du har så jeg har lige meldt mig som fast læser, herfra lille Danmark. K H Birthe

    SvarSlett
  15. Så flott stolen din ble! Har aldri hørt om å male trekket, men det ble supert. Du får komme med en statusrapport om en god stund, om det holder seg, eller om det sprekker opp som Tante Titti lurer på over her.

    SvarSlett
  16. Hei,
    satt her og googlet "male stoff stoler" for jeg har en stol jeg vurderer å prøve dette med. Ser det er en stund siden dette innlegget, og lurer på hvordan det er gått med stoffet og stolen, er den enda like fin?

    mvh
    Mari Ann

    SvarSlett