torsdag 30. august 2012

Soverom makeover

Hva gjør man når man midlertidig har to soverom og gjerne skulle hatt tre?? Når tenåringen må få eget rom, og minstemann sover på rom med mamma? Når både minstemann og mamma gjerne vil ha litt privatliv? Løsningen for oss ble å lage et rom i rommet, så fikk minsten sin egen lille hule, og jeg mulighet til å lese litt om kvelden uten å forstyrre en sovende, liten gutt.

Jeg plasserte et skjermbrett ved fotenden av min seng, og fikk dermed delt rommet i to soner. Vi fikk plass til sengen og et nattbord bak skjermbrettet. Over sengen hang jeg en hylle laget av en enkel planke og hylleknekter. Det ble også plass til et lite skrivebord og TV, og med selvvalgte puter, bilder og pyntegjenstander ble gutten så fornøyd at jeg fikk et stort "elsker deg, mamma!!" (sukk..) Det gjør en mamma VARM i hjertet!:)

Dette var utgangspunktet, et kjedelig soverom med store muligheter.


Samme kroken som på bildet over, men litt koseligere:)




Ulvebilde fra Feel, puter og pledd fra Kremmerhuset, Kid og Au Maison. 




Mammasonen:) 




Skjermbrettet gjør utrolig mye, og det føles virkelig som rommet er delt i to selv om sengene står ganske tett. En løsning vi kan leve med til vi får i orden et soverom til.



KLEM CAMILLA


3 kommentarer:

  1. Hei:)
    Synest du fikk til ein flott løysing,kjenner til det med for få soverom,vi har nå innreda ein bod for å ha nok rom,litt frustrerende synet eg det har vært,vi måtte sove ei stund i stova og,det koster å ha større plass noko eg kunne ønskt men som du har gjort,kjempeflott og kreativt:)
    Ønsker deg ein flott dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Det ble en veldig fin løsning :)
    Her skjønner jeg at både du og sønnen ble fornøyd!
    Og så så fine puter!!

    Fin kveld ønskes deg :o)

    SvarSlett
  3. Så lurt!!
    Og så fint det ble:)
    Både på mammasiden og guttesiden ♥

    SvarSlett