mandag 27. august 2012

Skappel - feber

De fleste av dere har sikkert hørt om " Skappel-genseren"?? Den håndstrikkede genseren som Dorthe Skappel hadde på seg på en av God morgen - sendingene til TV 2?  Alle vil strikke denne genseren om dagen, og det har resultert i utsolgte garnbutikker  over hele landet. Genseren er enkel å strikke, veldig tøff og myk og god, og jeg er i gang med en grå variant.



Jeg strikker med tynn alpakka fra Du store Alpakka, og silk mohair fra Sandnes garn. Genseren blir lettere med disse garntypene enn med Iris alpakka som egentlig skal brukes. Man kan kombinere mange garntyper, men aller mykest blir den med garnet som står i oppskriften. Vil du også strikke deg en Skappel-genser? Oppskriften finner du HER.

KLEM CAMILLA

7 kommentarer:

  1. Den genseren er kjempefin!!Så fint med grått også....planer om å strikke denne selv:) Når jeg bare blir ferdig med alle andre strikkeprosjekt;)
    Ha en fin kveld:(
    Klem Lind

    SvarSlett
  2. heldige meg har en bestemor som skal strikke for meg :) for strikking er eg ikkje god på sjølv.

    Henriette

    ha ein fin dag.

    SvarSlett
  3. Har også handlet inn garn til ett slikt prosjekt.
    Men tenkte at det er muligens så enkelt at jeg ikke trenger noen oppskrift...
    Så da blir det en Dorthe genser, ala Lisbeth :)
    Fin kveld til deg :)

    Lithe

    SvarSlett
  4. det er en kjempe fin genser!! Tror det må bli mitt neste prosjekt :-)
    Klem

    SvarSlett
  5. Heldige du som kan strikke!!
    En slik genser skulle jeg gjerne hatt - elsker slike som er oversized ♥

    SvarSlett
  6. Er igang :) Kommer nok et Skappel-innlegg hos meg også ;)
    Fin ny uke til deg. Klem

    SvarSlett
  7. Denne SKAL jeg prøve meg på.. tenkte å strikke ett par i julegave om de er enkle og artige og strikke :) Se om jeg får kjøpt litt garn til uken når lønnen kommer!:)

    Kos deg med skappel-strikkingen,
    klem Jatte♥

    SvarSlett