søndag 9. januar 2011

Herlig søndags-dessert!

Jeg er en skikkelig sukker-mums, og hva passer vel bedre enn en deilig dessert etter et bedre måltid? Hver søndag fremover skal jeg tipse dere om nydelige desserter som er enkle å lage. Jeg vet jo ikke hvor godt mottatt dette blir der ute, jeg er smertelig klar over at vi er i slanke-måneden januar...Likevel synes jeg man godt kan unne seg en dessert i ny og ne, man skal jo kose seg litt også da, eller hva??:)

Første dessert ut er en av mine favoritter, nemlig rødgrøt med fløte. Denne desserten lærte jeg å lage av mormor, og den faller alltid i smak!


For å lage rødgrøt trenger du:

8 dl saft og vann
sukker
4 ss potetsmel

Saften må være ganske sterk. Bland saft, vann og potetsmel i en kjele. Rør til det koker opp. Rødgrøt må bare ha et oppkok, koker den lenger, kan den bli tynn igjen.Hell rødgrøten i en dessertbolle. Strø på sukker for å unngå snerk. Avkjøl.
Serveres med fløte eller melk.
                                                                                                                                           
Håper dere får en deilig søndag der ute, med eller uten dessert..:)

Klem

2 kommentarer:

  1. Jo, på søndager skal man unne seg dessert, uansett slanking eller ikke, livsnytelse er faktisk viktigere. Rødgrøt med fløte er kjempegodt. Her i huset blir det hjemmelaget sjokolademousse.....og min kjære står for den.

    Kos deg med søndagen og desserten-

    SvarSlett
  2. Dessert må være lov, i alle fall på søndagen!

    Jeg har kost meg med en muffin som var igjen fra gårsdagens fråtsing;)

    Ønsker deg en god uke!

    Klem Pink lady

    SvarSlett