onsdag 9. mars 2011

Strikk deg en kjøkkenklut!

Disse klutene har jeg blitt avhengige av !! De er supergode å bruke, loer ikke og kan vaskes på 60 grader.


Oppskriften er enkel:

Legg opp 47 masker med Petunia bomullsgarn fra Pt, på pinne 3,5.
På første omgang strikker du en rett, en vrang. På neste pinne strikker du rett. Gjenta disse to pinnene til du synes kluten er passe lang. Hvis du vil, kan du hekle en rad krepsemasker rundt kluten til slutt.

Strikk deg en klut, da vel!:)

Klem Camilla

9 kommentarer:

  1. Har strikket noen kluter jeg også, og er enig, de er supergode;)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. DE er helt supre ja! Jeg har en kurv ved siden av vasken med en klut for hver dag, med hver sin farge. Så er det bare å velge! Vask med glede!! Lisbeth

    SvarSlett
  3. Herlige kluter i favorittfargene mine denne våren
    Tror kanskje jeg må strikke litt kluter

    SvarSlett
  4. Jeg har også strikket mange sånne kluter. Gå inn på banglamarie.blogspot.com og få oppskrift på forskjellige mønstre. De er kjempefine :-) Moro med litt forandring.

    SvarSlett
  5. Kjempefiiine kluter ♥ Men jeg kan jo IKKE strikke!
    Jeg kan legge opp masker og strikke helt vanlig, hihi... men om det er rett eller vrang jeg strikker, det vet jeg ikke;))
    Men kan man ikke bare strikke en firkant med bare rett eller bare vrang da tro?
    For DA kan jeg nemlig og strikke meg en klut ♥
    Flotte farger du har strikket i...

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Supert med slike fine kluter. Jeg har en samling selv også. Fint å ha litt garn på lur hvis man er opprådd for håndarbeid. Fiin blogg du har, forresten.

    SvarSlett
  7. Takk for oppskrift. Kanskje jeg skal slå til med en strikket klut også? :)

    Catje

    SvarSlett
  8. Åhh.... I morgen skal jeg løpe til garnbutikken!! Så flotte disse klutene var! Skal strikke mange slike og ha i en lekker liten kurv, tenker jeg...

    Takk for tipset!

    SvarSlett
  9. Ser det er så mange som strikker seg slike kluter, å nå har jeg også vært hos min lokale garnhandel å kjøpt meg masse lekre pastell nøster :D -dette blir en strikkehelg, hihi... :)

    God helg

    SvarSlett