mandag 7. september 2009

Trenger tips til dåpsgave!!

Jeg har blitt spurt om å være fadder til min skjønne, lille nevø Andreas, og svarte selvfølgelig JA:-) Stor stas for tante å være fadder!! Men, jeg trenger tips til hva jeg kan gi i dåpsgave, jeg ønsker ikke å gi de "vanlige", tradisjonelle gavene, men noe litt utenom det vanlige. Så, derfor frir jeg til dere, og håper dere kan gi meg drøssevis med ideer:-)

Bildet er fra http://www.mortil3.no/, en nettbutikk med barneklær som er verdt å besøke!





På forhånd takk for tipsene!:-)

Camilla

15 kommentarer:

  1. Gratulerer,for en ære!! jeg er fadder til en venninnes sønn, sydde krabbeteppe i lapper og kjøpe stjernetegn i gull. Ikke kjempeorginalt da....hva med medl.skap i boligbyggelag, nei ikke vet jeg Camilla...lykke til.klem

    SvarSlett
  2. so kjekt, gratulere :) alltid stas vere fadder!!

    kanskje navnet hans i bokstaver, eller berre A en... Anne Geddes si bok frå år til år er og nydeleg.
    masse fint, men gjeld bere å komme på det :)

    lykke til :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  3. Har du hage? Eller kanskje foreldrene har hage? Plant et epletre :) Det fikk jeg og 22år etter står det der enda, hos mine besteforeldre.

    Her har de også mye fint http://www.tinyblessings.com/

    Datt tilfeldig innom bloggen din, her kommer jeg til å dette flere ganger innom :)

    SvarSlett
  4. Jeg har et tips, kjøp en sølvskål på gullsmeden og få de til å gravere inn Andreas sitt lørdagsgodt :-) Fikk tipset på hvitstil.com :-) Enkelt og utradisjonelt, samt veldig personlig. Så kan jo kanskje navnet ditt og dåprdagen graveres under!

    SvarSlett
  5. Hei !
    Gratulerer som fadder, alltid stas, er selv fadder til flere.
    Bøker er blitt populært som dåpsgave spesielt til gutter, selv fikk vi (etter mors ønske..) Asbjørnsens og Moe samlede eventyr. Vet også andre som har gitt det.
    Begge barna våre har fått nydelige barnetepper og vognpledd fra Røros Tweed i dåpsgave, de har mye fint !
    Sølvbestikk med gravering kanskje ?

    Lykke til med gavejakten !

    Hilsen Hanne :)

    SvarSlett
  6. http://mammashus.blogspot.com/2009/06/heddas-bursdagsgave.html

    SvarSlett
  7. Hei!
    Gratulerer:-)
    Har vært fadder selv: Ga bort barne-møbler fra Sia(Lyseblå/rosa) ,Den store Eventyr-boken(finnes mange forskjellige i den serien!),malt en leke-kiste med navn og fødselsdato...
    Kan nevne mange flere ideer som jeg har sett andre gjøre, men når du gjør en del research
    - så kommer du nok opp med en formening om hva du syns er finest!
    Lykke til, klem Hege:-)

    SvarSlett
  8. Grattis vilken ära! Vi säljer en fin vit ram hos oss som heter "My first Year" med plats för 12 foton under det första året, på www.newenglandstyle.no. Den är slutsåld nu men kommer snart in igen! Annars tycker jag en liten stol med barnets namn på är fin. Har de en trädgård kan du ge ett fruktträd...väldig stas senare att äta frukt från sitt "dåpsträ"! Men det beror ju på när dåpen är! Lycka till! Kram Alexandra

    SvarSlett
  9. Her kommer noen tips fra meg:
    - bøker (sangbok, eventyrbok, barnebibel)
    - sølvskje med gravert navn
    - trehjulssykkel
    - smykke
    - noe fint du har laget selv (krabbeteppe, vognpose el.l)
    - duplo
    - barneservise
    - penger til fotografering til feks 1 årsbilde
    - tripp trapp stol (hvis du vil bruke myyyye penger)
    - sekk til barnehagestart

    SvarSlett
  10. Gratulerer, så koselig!!! Enig med Jorid, husker den gaven fra hvit stil som knallbra dåpsgave, det skal jeg gi til min tanteunge! Klem, M

    SvarSlett
  11. Jeg kjøpte en sølvskje og fikk gravert inn mitt fadderbarns navn og dåpsdato! Det hadde jeg iallefall blitt glad for :)

    Håper du finner noe spennende :)

    -Hege

    SvarSlett
  12. Camilla, jeg forslår en stol med dåpsbarnets navn og fødselsdato. Her på Tusser og Troll får du dekorerte barnemøbler: http://www.tusserogtroll.no/page/search/?searchtxt=barn&action=search&search%5Bproducts%5D=search Jeg kjøpte møbler på Ikea som jeg malte og dekorerte (skal snart skrive et innlegg om det), og som jeg dekorerte ved hjelp av decoupage, så det er et tips hvis du vil lage noe selv! Hyggelig å være fadder da! Klem Cathrine

    SvarSlett
  13. Jeg ga den store evetyrboken og den store sangboken til mitt fadderbarn. Tror bøkene kommer i en serie på 4. Så jeg tenkte at hun skal få en til til burdag og en til jul. Så får hun til slutt hele serien til bokhyllen sin :) :)

    Lykke til som fadder hvertfall.
    Klem

    SvarSlett
  14. Hei,

    www.krystallhuset.no har krystallkuber som er veldig fine som dåpsgaver, send dem et bilde av den lille og du får tilsendt en krystallkube med et 3D-bilde av gutten

    Se deres nettside for mer info:

    www.krystallhuset.no

    SvarSlett