mandag 11. mai 2009

New dawn

Jeg er en utpreget roseentusiast, noe hagen vår bærer preg av...Jeg er spesielt glad i klatrerosen New dawn, den er så enkel å ha med å gjøre, i tillegg til at den er remonterende, dvs at den blomstrer i mange uker. Jeg har plantet denne vakre rosen flere steder i hagen, men den flotteste er nok den vi plantet det første året vi bodde sammen. Vi kaller den bare "Paal og Camilla-rosen", et søtt minne:-)Den blomstrer rikt fra juni til september, og i år ser det ut til at den blir flottere enn noen gang. Her er et knippe bilder av den fortryllende rosen:-)




New Dawn kan bli flere meter høy.



Nydeligere blir det nesten ikke....

Ønsker alle en flott vårdag!!

Klem

5 kommentarer:

  1. Enig med deg! Veldig nydelig!!

    Ha en fin dag du også.
    Hilsen L-jo

    SvarSlett
  2. Takk for tipset om rosen - jeg er ikke flink med roser så hvis denne er rimelig hardfør blir det nok et forsøk med denne i år. Nydelig blomst!

    SvarSlett
  3. Å, ja den rosebusken er nydelig!!!
    Jeg plantet to slike busker i fjord og ser spent på hvordan de trives :O)

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  4. Har du råd mor lus og eller...?? Nydelig rose!!

    SvarSlett
  5. Ja, enig- så nydelig!!

    Hvordan går det med malingen? Er så spent på å høre:-)

    Klem, M

    SvarSlett