onsdag 22. april 2009

En touch av Middelhavet...

Jeg elsker oliventrær, er fasinert over hvor gamle de blir, og så er de jo utrolig vakre å se på. Kjøpte meg et tre i fjor, og det vokste og ble kjempefint så lenge det sto ute på terrassen, men så fort høsten kom, og jeg måtte sette det inn, falt bladene av. Som dere ser prøver jeg meg i år igjen..Kanskje det er noen som har et tips eller to hvordan jeg kan bevare det fint hele året?




Treet produserer også olivenfrukter, men de er ikke gode å spise! Husbonden var prøvekanin i fjor, og han ble raskt kurert for sin hengivenhet til oliven...Men de gir jo en assosiasjon til blått Middelhav, lange sandstrender og late dager i solen, og hvem kan vel motstå det...?!


Foto:Camillas romantiske hjem


Klem Camilla

5 kommentarer:

  1. Så stor tre du har.
    Jeg kjøpte mitt i fjor. Hadde det ut til høsten kom. Tok det inn, da mistet det alle bladene, men de kom igjen.Har stått kaldt i vinter,men nå står det på kjøkkenet før det skal ut igjen i sommer:))
    Du har mye fint på butikken for tiden:))

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  2. Oliventrær er bare helt nydelig :) Vi selger selv på butikken falske oliventrær i mange størrelser, de er overraskende fin for å ikke være ekte. Det er mange som tror de er ekte, så kanskje du skal invistere i et falskt et?=) hehe!
    Ha en nydelig dag!

    SvarSlett
  3. Hei.
    Oliventreet jeg hadde overvintret ikke det heller. Snakket med en dame på Mester Grønn og hun sa det at det er sjelden de gjør det... De falske er faktisk veldig fine.
    Men det blir et ekte på meg denne sesongen også. :) Hvor har du fått tak i det? Har vært på Plantasjen og Mester Grønn, men de får ikke inn før midten av mai..

    SvarSlett
  4. Har SÅ lyst på jeg og,men synes det er dyrt om de ikke ovevintrer..ender nok allikevel opp med ett:-). Si fra om du får noen gode råd da...
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  5. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg...det eneste som overlever her i huset er kaktuser,sukkulenter og fredsliljer...de sistnevnte kun fordi de legger seg pent ned mot gulvet når de trenger vann..og da tar selv fruen i huset hintet;)
    Du hadde en lekker gang *sukk*

    SvarSlett